Felújítási támogatás hiánypótlás nélkül!?

A következőkben a lakásfelújítási támogatás igényléséhez szeretnék tippeket adni, hogy TE is úgy add be az igénylést, hogy ne legyen hiánypótlásod

Ettől függetlenül, bármilyen figyelmes és körültekintő is vagy előfordulhatnak hibák, de az alábbi tapasztalatokkal igyekszem segíteni, hogy ezt minimálisra csökkentsük!

otthonfelujitasi tamogatas 1
Otthonfelújítási támogatás igénylése online
Otthonfelújítási támogatás igénylése online

Otthonfelújítási támogatás fontosabb információi

  • Akár 3 millió forint állami támogatás lakásfelújításra
  • Maximum a felújításra fordított összegek fele igényelhető vissza
  • 3% kamatozású kedvező hitelt biztosít az állam
  • Legalább egy gyerek neveléséhez kötött az otthonfelújítási támogatás
  • Legalább egy év folyamatos tb-jogviszonnyal kell rendelkezni az igényléskor
  • Feltétel a köztartozás mentesség
  • Családonként egyszer vehető igénybe a támogatás
  • 2021. január 1-től igényelhető, 2022. december 31-ig.

Támogatás Igénylés

Ahhoz, hogy valaki  igénybe tudja venni a támogatást, minden anyagról és munkáról számlát kell kérni, valamint a munkadíjhoz még egy vállalkozói szerződést is ki kell tölteni.

Túl vagyok már egy-két igénylés beadásán, és eddig nem találkoztam olyan ügyféllel, ahol minden rendben lett volna.

Alapvetően a legfontosabb szabály a számlákkal kapcsolatban, hogy a munkadíj és az anyagköltség ne egyben kerüljön rá, hanem külön sorba írva, úgy, hogy beazonosítható legyen.

Nem elég, ha valaki úgy állítja ki a számlát, hogy ráírja, hogy konyhabútor anyag költség…tudni kell, hogy milyen, mekkora, milyen színű, milyen elemekből áll stb. Ha mégis csak ennyiről kaptál számlát, akkor csatolni kell egy anyaglistát, árajánlatot amiből pontosan beazonosítható, hogy mit vásároltál vagy éppen milyen munkát végeztek a szakemberek.

A számlákon szereplő cím minden esetben eggyezzen meg a lakcímkártyán szereplő címmel. 

A múlt héten két olyan esettel is találkoztam ahol a lakcímkártyán volt egy irányítószám és a település neve, a számlán volt a lakcímkártyán szereplő irányítószám és egy másik település neve, majd a tulajdoni lapon egy harmadik irányítószám (pl. 4481 Nyíregyháza szerepel a lakcímkártyán, 4487 Nyíregyháza-Sóstóhegy a számlán, és 4400 Nyíregyháza a tulajdoni lapon). Államkincstárral egyeztetve igazolást kellett kérnie az ügyfélnek, hogy a két cím és irányítószám egy és ugyanaz.

  • Helyesen legyen írva a név, utca neve
  • Az igénylő adószáma nem szerepelhet a számlán (az adóazonosító jel nem probléma, de nem kell rá)
  • A számlák legyenek aláírva, ott ahol van erre lehetőség
  • Készpénzes számlánál a számlán szereplő 3 dátum (kiállítás, teljesítés, fizetési határidő) egyezzen meg
  • Átutalással fizetett számlák esetén kell egy igazolás az átutalásról. Ez lehet a internet bankból letöltött igazolás
  • Minden számla minden oldalát el kell küldeni, még akkor is ha úgy gondolod, hogy nincs rajt fontos információ

Már a kiállításkor ellenőrizd az adataid és a számla helyesen lett e kiállítva, mert később nehezebb javítani, főleg ha esetleg csak jövőre igényled a támogatást és akkor veszed észre, hogy nem jó valami.

clock 2696234 1280

Vállalkozói szerződés kitöltése

A vállalkozói szerződést minden esetben ki kell tölteni, ha a vállalkozó munkát végzett nálad. Vállalkozónként egy-egy szerződés megírása szükséges. Ha egy vállalkozó többféle munkát is végzett, akkor is elég egy szerződés. A mellékletben viszont külön kell bontani a munkákat.

A vállalkozói szerződést lehetőleg annak az igénylőnek a nevére írjuk, akinek a nevére a számla ki lesz állítva. Itt is érvényes az, hogy a lakcímkártyán szereplő címet írjuk rá. A vállalkozói szerződés megkötésének dátuma, nem lehet későbbi mint a kiállított számla dátuma. Minden adatot ki kell rajta tölteni és szükséges két tanúval aláíratni.

A vállalkozói szerződés mellékletét minden esetben szükséges csatolni. Ezt úgy kell kitölteni, hogy munkánként meg legyen bontva és a megfelelő kategóriába legyen besorolva.

A számlákhoz kapcsolódik még a számlaösszesítő kitöltése is. Fontos tudni, ha online adod be az igénylést nem kell kitölteni az excel vagy pdf számalösszesítőt, mivel az igénylés felületén lesz erre lehetőség.

Azonban ha sok számlád van, vagy csak később fogod beadni az igénylést én javaslom, hogy saját magadnak számlánként, munkákra megbontva kezd el összeírni. Később ebből át tudod másolni Ctrl+C és Ctrl+V segítségével.

otthonfelujitasi tamogatas 1

Dokumentumok kitöltése, számlák szerződések ellenőrzése

A munkám során igyekszem segíteni mindenkinek, hogy minél többen élni tudjanak az Állam által felkínált lehetőséggel.

Engem elsősorban azért keresnek az ügyfelek, mert nem szeretnének órákat tölteni a jogszabályok bogarászásával, a dokumentumok kitöltésével. És miért? Mert rengeteg időbe telik. 

Volt egy 60 számlát leadó ügyfelem, akinek kb. 10 órát dolgoztam az anyagával, mire beadható lett minden számla és szerződés.

2021. szeptember végétől kötelezően csatolandó az adóigazolás is!

Hasznos linkek

Ha tájékozódni szeretnél az otthonfelújítási támogatás igényléséről, akkor elsősorban az államkincstár honlapját ajánlom, ahonnan a kitöltendő nyomtatványok is letölthetőek és a gyakran előforduló hibákat, gyakori kérdéseket is megtalálhatod.

http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/lakossagi-ugyfelek/otthonfelujitasi_tamogatas_altalanos_tajekoztato

A feltételeknek minden esetben az igényléskor kell megfelelni. Ha biztos vagy abban, hogy minden feltételnek megfelelsz, nincs tartozásod, akkor is azt javaslom az alábbi ingyenes lehetőségekkel ellenőrizd magad. Ügyfélkapus belépéssel lehet belépni az összes oldalra.

Tulajdoni lap lekérése (3-szor ingyenesen lekérhető), helyrajzi szám, pontos lakcím, lakóhely jellege, tulajdoni hányad ellenőrzése szempontjából is fontos. 

https://kau.foldhivatal.hu/auth/login

Köztartozás ellenőrzése Önkormányzat:

https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap

Adószámla lekérdezés:

https://ebev.nav.gov.hu/

TB ellenőrzés: Kérvényt kell írni a településhez tartozó Kormányhivatal Egészségbiztosítással foglalkozó osztályára.

https://epapir.gov.hu/

Ha segítségre van szükséged az igénylésben, akkor vedd fel velem a kapcsolatot Doliki Virtuális Asszisztens

otthonfelujitasi tamogatas 1

22 hozzászólás

Szólj hozzá

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

  1. Érdeklődni szeretnék nekem már 70 edik napba van az otthonfelújítási és még semmi választ nem kaptam mi lehet a gond?

    • Kedves Zsolt! Az Államkincstár oldalán található telefonszámokon kellene érdeklődni, hogy miért nincs még elbírálás. Sajnos máshol nem lehet utána nézni. A július-augusztusban beadott pályázatoknál sajnos még ilyen hosszúra nyúlik a bírálat. Az ügyfeleim között is volt aki közel 80 nap után kapott támogatói okiratot.

  2. Kedves Ildikó! A vállalkozó (nem tudni miért) az egyik számlán feltüntette az adóazonosító jelet adószámként (magánszemélyként utóbbival nem is rendelkezem). Van esély arra, hogy ezt így átengedik? Már így is név elírás miatt sztornózta az eredeti számlát, majd az új (név szempontjából) helyes számlára meg ez került fel.

    • Kedves Szilvia!
      Ez így rendben lesz, adóazonosító jel feltüntetése miatt nem kell javítani a számlát, elfogadja az Államkincstár! Üdv.: Ildikó

  3. Kedves Ildikó!
    Nekem mindössze 1 számlám és 1 vállalkozási szerződésem volt. Sajnos nem tudtam, hogy ezeknek a dátuma meg kell, hogy egyezzen. Így hiánypótlásként kérik, hogy új vállalkozási szerződést csináljunk a dátum kijavításával. Hivatkozzunk a régi vállalkozási szerződésre. Hogy hivatkozzam? Gépeljek bele az új szerződésbe? Vagy kézzel írjam a végére? Mi legyen a hivatkozási szöveg? Van erre esetleg formanyomtatvány? Bárhova fordultam, semmi megoldást nem tudtak adni! Tudna nekem segíteni? Előre is köszönöm szépen!

  4. Kedves Ildikó!

    A vállalkozói szerződésen a “A felújítási munkák teljesítésének határideje” megegyezhet a szerződéskötés dátumával? A vállalkozó eddig így csinálta a korábbi ügyfeleinek, és állítása szerint az Államkincstár elfogadta. Nekem úgy lenne logikus, hogy még a munkálatok elkezdése előtt kötjük meg a szerződést, így a szerződéskötés dátuma a korábbi. Jól gondolom, hogy a teljesítés határideje és a számla dátuma meg kell, hogy egyezzen?

    Másik kérdésem, hogy egy egyedi konyhabútor tervezése, elkészítése és beépítése esetén milyen részletességgel szükséges az egyes tételeket részletezni? Szintén ez a vállalkozó csupán “Egyedi konyhabútor tervezése, elkészítése és beszerelése” szöveget írna a szerződésbe, de szerintem ez kevés. Jól gondolom? A felhasznált anyagokat, méreteket, színt is szerepeltetni kell? Ezeket a szerződés “Szerződött konkrét felújítási munka” sorába kell szerepeltetni, vagy külön melléklet benyújtása szükséges?

    Előre is köszönöm szépen!

    • Kedves Gábor!

      A vállalkozói szerződésen a felújítási munkák várható befejezése dátum legtöbb esetben a számla dátuma, vagy egy annál is későbbi dátum. De pl. ha egy olyan munkához lesz a szerződés mint pl. egy gázkazán beüzemelés ott akár minden dátum lehet azonos, mivel azt 1 nap alatt elvégzi a vállalkozó. De van olyan eset is, mikor pl. megkötitek a szerződést egy nagyobb munka előtt mondjuk januárban, beírjátok a várható befejezéshez, hogy május és a vállalkozó nem ér oda májusban csak augusztusban…akkor a számlád dátuma későbbi lesz. A kincstár ezt a dátumot nem nézi ilyen szigorúan, ez neked “garancia”, hogy addig elvégzik a munkát. Tehát nem kell hogy megeggyezzen a számla dátuma és a teljesítés határideje.
      Amire figyelni kell, hogy az aláírás dátuma, nem lehet későbbi mint a szerződéshez kapcsolódó első számla dátuma.

      A másik kérdésre: A konyhabútort készítő vállalkozó amennyiben adott neked egy részletes árajánlatot méretekkel, felhasznált anyagokkal, színnel stb. azt csatolni kell a beadáskor a szerződéshez. Ebben az esetben elég amit a vállalkozó gondolt a szerződésbe írni.
      Amennyiben nincs árajánlatod nem elég. Legalább a búrorok méreteit és színét érdemes beleírni.
      A számlán pedig mindenképpen külön sorba kell feltüntetni az anyag és munkadíjat.

      Amennyiben még lenne kérdésed, jelntkezz be egy ingyenes konzultációra a honlapomon, és telefonon megbeszéljük a felmerülő kérdéseket!

      Szép napot! Ildikó

  5. Jó napot a válalkozoi szerződésröl lenne kérdésem
    A szerződésen van aláirás és pecsét a válalkozo részéről a hozza csatolt 1 es számu melékleten csak a munka adatai vanak ezekre is szükségese alá irás illetve pecsét érvényese ezek nélkül is
    Következő kérdésem pedig a válalkozoi szerződésen a munka határ idelye pl: agusztus 23 a munkadij számla kibocsálytása pedig szeptember 1 érvényey igy ?

    • Kedves László!
      A vállalkozói szerződés mellékletére nem kell se pecsét, se aláírás, ez nélkül érvényes.
      A vállalkozói szerződésen a “felújítási munkák várható befejezése” dátumnak nincs jelentősége, nem probléma, ha korábbi mint a számla. A kiállítás dátumára kell figyelni, hogy korábbi legyen mint a számla.

      Szép napot!

      Ildikó

  6. Kedves Ildikó!

    Mi újépítésű ingatlanra szeretnénk a támogatást lehívni, azonban a földhivatal késlekedése miatt még nincs pontos lakcím a házhoz, viszont az első “felújítási” munka már hamarosan kezdetét veszi. Ilyen esetekben milyen címet érdemes a vállalkozónak a számlán feltüntetni? Van lehetőség esetleg a számlázási cím utólagos korrekciójára ilyen esetekben?

    Segítségét előre is köszönöm!
    Üdvözlettel,
    Faragó Péter

    • Kedves Péter!
      Mindenképpen a felújított ingatlan pontos címét kellene feltüntetni a számlán. Számlázási címet csak az eredeti számla sztornózásával lehet módosítani. Új építésú ingatlan esetében, csak a használatbavételi engedélytől számítva gyűjthetőek a számlák.

      Szép napot! Ildikó

  7. Szép napot!

    Két kérdésem lenne az egyik hogy a konyhabútort készítő vállalkozó azt irta a szerződésre hogy utca es hivatalosan pedig út ként van feltüntetve ez okozhat gondot?
    Illetve a másik hogy kaptunk egy tervrajzot amin a pontos méretek színminták fel vannak tüntetve ez elég anyagjegyzéknek vagy inkább külön kérjek egy anyagjegyzéket?

    Előre is köszönöm!
    Üdvözlettel! Vernyik Zoltán

    • Kedves Zoltán!
      Sajnos csak most láttam a kérdést, nem tudom aktuális-e még, de hátha másnak is hasznos a válasz. Az út helyett utca nem probléma, el szokták fogadni, ha a cím többi eleme helyes.
      A tervrajzzal kapcsolatban a javaslatom, hogy legyen egy anyagjegyzék méretekkel, mennyiségekkel és árakkal. Ügyintéző függő, milyen részletezettségű számlákat, szerződéseket fogadnak el.
      Üdvözlettel:
      Ildikó

  8. Kedves Ildikó!

    Egy klímaberendezést szerzett be a vállalkozó és aztán be is építette. Adott egy számlát a klímáról és egy másik számlát a beépítési munkáról. Utóbbin annyi szerepel, hogy “Klímaberendezés telepítése”.
    Ajánlatom csak egy email van, azt nem mellékelném a Kincstárnak. A klímára van egy előleg számlám is, a telepítési munkára nincs, csak a végszámla.
    A szerződés mellékletében a h) sorba (klímaberendezés beépítése, cseréje) beírnám, hogy “Midea All Easy Pro 5,3 kW klíma berendezés beszerzése (előleg számla teljesítése alapján). Klímaberendezés telepítése.”. Továbbá a h) sorban megadnám még a készülék árát (A) és a munkadíjat (B) és a kettő összegét (A+B) és ezzel meg is van a melléklet (plusz ugyanez az összesítő is). Jól gondolom, hogy ez ilyen egyszerű?
    Köszönöm válaszát.

    • Kedves András!
      Sajnos csak most láttam a kérdést, nem tudom, hogy még aktuális-e.
      Igen, a klíma nem annyira bonyolult, amennyiben a vállalkozói mellékletébe be van írva a klíma típúsa az úgy megfelel. Magát a klímát csak abban az esetben kell beleírni a mellékletbe, ha azt is ugyan az a vállalkozó számlázta, mint a munkadíjat. Ha mástól szerezte be és az Önök nevére kérte a számlát, akkor a mellékletbe nem kell beírni.
      Üdvözlettel:
      Ildikó

  9. Kedes Ildikó!
    A vállalkozó csupán aláírta a vállalkozói szerződést, azt mondta nincs p e c s é t j e. Ez így Ön szerint elfogadható?

    Üdvözlettel,

    Balla Zsófia

    • Kedves Zsófia!
      Egyéni vállalkozónak nem kötelező a pecsét, így pecsét nélkül is rendben van.
      Üdvözlettel:
      Ildikó

  10. Kedves Ildikó!
    Amennyiben a vállalkozó többféle kategóriába tartozó munkát is elvégzett, de a számla nem részletezi a különféle munkákat, attól még elfogadható, amennyiben részletes árajánlat rendelkezésre áll? Ebben az esetben a számlarészletezőn a különféle kategőriához tartozó munkálat külön kell felvinni attól függetlenül, hogy a számlán nem látszik bontásban ez?
    Továbbá, érdemes-e kísérletezni anyagszámla beadásával, amennyiben ahhoz nem tartozik vállalkozói szerződés, amennyiben az 50-50% -os szabály érvényesül?

    Üdvözlettel,

    Balla Zsófia

    • Kedves Zsófia!
      A vállalkozói szerződés mellékletében és a számlaösszesítőben is meg kell bontani munkánként, ha egyben szerepel a számlán. Ilyen esetben mindenképpen szükséges valahol részletezni, árajánlat tökéletes mellé.
      A teljes felújítási költség 25%-a kell hogy anyag/munkadíj legyen a maradék 75% lehet a többi. Nem kell, hogy minden anyag mellé legyen munkadíj és fordítva, így mindenképpen érdemes.
      Üdvözlettel:

      Ildikó

  11. Tisztelt Cím!
    Két keresztnevem van de csak az első van feltüntetve a számlán az baj?

*A nyár folyamán e-mailben történő kapcsolatfelvételre van lehetőség!

Telefonon korlátozottan állok rendelkezésre a délutáni órákban, emailben továbbra is elérhető vagyok!


info@dolikiasszisztens.hu

*2022.07.11-2022.09.04.-ig